Når jeg gør en Mac klar til privat brug er det vigtigt at den automatisk laver en synkronisering og meget gerne en backup.
Synkroniseringen er for at hverdagen ikke bare forsvinder hvis der pludselig opstår udfordringer med computeren.
Jeg bruger det også i forbindelse med at jeg bruger flere computere, der med tjenesten har de samme informationer.
Hvilken tjeneste man vælger er en blanding mellem hvilke enheder man bruger.
Jeg har 2 MacBooks, 1 iPhone, 1 iPad samt en Windows 11 computer så jeg synes valget var mellem Apple Cloud og Microsoft OneDrive.
Jeg bruger mail via Apple, Google og Microsoft 365 – så det vil også være muligt at bruge Google Drev.
Jeg har valgt at bruge både OneDrive og Apple Cloud. Det er primært fordi jeg ønsker at se de udfordringer der følger med de 2 tjenester.
De fleste tjenester kan sættes til at være standard for din mobils kamera.
Indtil videre kan OneDrive ikke synkronisere Dokumenter, Skrivebord og Billeder på MacOSX.
Derfor bruger jeg Apple iCloud til dette. MEN har dog flyttet dokumenterne til OneDrive så de også findes på min Windows 11.
Men det modsatte kan også gøres at man bruger iCloud på Windows 11.
Kalenderne og mails virker fint på tværs af enhederne, men kontakter er bedst at opdele.
De kontakter som omhandler virksomheden eller arbejdet om man vil ligger på min Exchange, og de private ligger på min Google.
Min iCloud bliver mest brugt til handel og maillister.